Kuidas aitab lojaalne ja motiveeritud töötaja sul ettevõtet turundada?

Airi Leon koolitused
Tööandja peab hoolitsema selle eest, et töötajate silmad säraksid, siis saavad särada ka kliendi silmad.

Tartu Ülikooli turunduse professori Andres Kuusiku alustab oma ettekannet „Kuidas saada tähelepanu? Pilgujälgimisest turunduses“ mõttega, kus ta nimetab turundust silmade säramise kunstiga. Tööandja peab hoolitsema selle eest, et töötajate silmad säraksid, siis saavad särada ka kliendi silmad. Selles ilusas mõttes on kokku võetud kogu tänapäevase turunduse kuldreegel ning iga edu poole püüdlev ettevõte peab seda meeles pidama.

Minu varasem tööelu enne fotograafiks saamist oli koguni 20 aasta jooksul riigisektoris, kus enamus ajast ma töötasin Maksu- ja Tolliametis. Kuna alustasin tööd 90ndate lõpus, sai selle pika perioodi jooksul kogeda põnevaid arenguid. Organisatsioon mis pidevalt muutus ja arenes ning ümberkorraldused, mis sammhaaval viisid ikka aina paremuse suunas, kuni selleni, kus sain lõpuks uhkusega öelda, et ma töötan maksuametis. Kahjuks see ei olnud alati nii ja mäletan aega, kus oma töökohta ma nimetada ei julgenud. Kõik muutus kui etteotsa said inimesed kellel oli selge visioon, aga suurim muutus toimus hetkest kui hakati väärtustama töötajaid ning paika said väärtused, mis aitasid organisatsioonil ühte sammu astuda.

Teie, kes olete alles alustamas oma ettevõttega, seadke koheselt endale prioriteediks töötajate särasilmsus ja teie kes olete pikema ajalooga ettevõte/organisatsioon, vaadake hoolikalt üle kuidas on teie sisekliima ja kas teie töötajatel on põhjust teie ettevõte üle uhked olla. Sisemine kultuur peab käima sama jalga kui välimine. Pööra tähelepanu oma töötajatele, hoolitse, et nad oleksid motiveeritud ja nad hindaksid ettevõttega samu väärtusi. Ainult sel juhul saab toimida emotsionaalne turundus (mainekujundus), kui sinu töötajad on ettevõtte fännid. Anna neile põhjust olla uhke selle üle mida nad teevad. Lojaalne ja motiveeritud töötaja on sinu suurim varandus.

Kuidas teha töötajatest ettevõtte fännid?


Esimese asjana vaata üle, kas oled sõnastanud selgelt oma ettevõtte missiooni ja väärtused. Kui see samm on astutud, pead hoolitsema selle eest, et nii missioon kui ka väärtused on sinu töötajatele selgesti mõistetavad. Ei saa olla halvemat asja kui sinu meeskonnas on inimene, kes ei mõista ettevõtte missiooni ja ei tunnista põhiväärtusi. Kujutage olukorda, kus ettevõtte põhiväärtuse hulgas on peresõbralikus aga sinu meeskonnas töötab inimene, kellele lapsed ei meeldi. Isegi kui töötaja suudab seda varjata, siis tea et teeseldud hoolivisus ei mõju siiralt. Tootemargi lubadused peavad kõlama olemuslikult kui ka välispidiselt veenvalt, et olla usaldusväärne ja veenev.

6 põhjust miks põhiväärtuste sõnastamine oluline?


  1. Aitab suunata töötajate käitumist

  2. Aitab eristuda konkurentidest

  3. Aitab tekitada ühtekuuluvustunde

  4. Toetab ühtse meeskonna teket

  5. Korrastab tegevusprotsesse

  6. Loob mainet ja usaldusväärsust

Kui põhiväärtused on paigas, vaata üle missioon, et see läheks kokku ettevõtte praktiliste väärtustega ning oleks kõigile töötajatele üheselt mõistetav.

Kui see kõik on tehtud, ole valmis seda igapäevases elus rakendama ning sa oled loonud hea stardipositsiooni emotsionaalseks turunduseks.

Järgmises postituses saad teada, kuidas ellu viia emotsionaalset turundust.

Kommentaarid

Email again:

Eelmine

Emotsionaalne turundus
Kuidas turundada sotsiaalmeedias ehk kuidas käitub inimene ostuotsuse langetamisel?

Järgmine

Mida tähendab “kohalolek” sotsiaalmeedia turunduses?

Jaga seda artiklit