Mida tähendab “kohalolek” sotsiaalmeedia turunduses?

Oma eelnevas blogipostituses kirjutasin kui oluline on sotsiaalmeedia turunduses olla kohal nagu ollakse ettevõtte esinduses. See ei ole tüütu lisakohustus vaid osa sinu ettevõtte teeninduskultuurist.

Mida tähendab sotsiaalmeedia turunduses - olla kohal?


Kui liikuda ajas tagasi, aega kus igal firmal pidi olema füüsiline tegevuskoht, kus ta oma teenuseid või kaupu müügiks pakkus. Ettevõtte esinduses olid töötajad, kes klientidega suhtlesid ning aitasid neil teha õigeid valikuid ja vastata tekkinud küsimustele.

Tulenevalt interneti kiirest arengut on see juba mitmeid aastaid muutumises olnud, aga maailma tabanud koroonapuhang muutis selle täielikult. Majanduses toimunud drastilised muutused on mõjutanud ka tarbija harjumusi. Täna elame ajal, mil enamus ostuotsuseid tehakse interneti vahendusel ning seda ka siis, kui kauba või teenuse saamiseks peab hiljem kohale minema (nt lõunatamine kohvikus või juuste lõikamine salongis).

Kaupluse müüja

Hoolimata digitaalsest maailmast jääb tarbijaks alati inimene. Seega peavad ettevõtjad endale teadvustama, et ka digitaalsed suhtluskanalid peavad tekitama tarbijas vajaliku emotsiooni ehk sisetunde, mis neid ostuotsusele tõukab.

Suurepärane viis on neid emotsioone pakkuda sotsiaalmeedia vahendusel, sest see on loodud suhtlemiseks. Nii me olemegi jõudnud aega kus inimeste vaheline suhtlus toimub üha vähem silmast silma ja üha enam sotsiaalmeedia kaudu. Seega tundub mõistlik, et ka ettevõtted peavad selle suhtlusviisi omaks võtma ja seda enda turunduses õigesti ära kasutama.

Parim viis emotsioonide loomiseks on jagada ettevõtte tegevusi pildi ja video vahendusel, mis loob vaatajatega sideme ja lõhub anonüümsuse barjääri. Selleks, et pilt suudaks edasi anda vajaliku sõnumi on hea kui pildistaja omab eelteadmisi fotograafiast, sest piltide (video) vahendusel lugude jutustamine nõuab nii tehnilisi kui loomingulisi teadmisi ja nippe. Mida mitmekesisemat sisu suudavad sinu töötajad luua seda vahetum tundub kogemus vaatajale.

Disainipood Les Petites


Pea plaani ja otsi inspiratsiooni

Edu saavutamine ei ole sugugi keeruline kui paned paika digiturunduse strateegia. Kui oled valinud üheks suhtluskanaliks Instagrami, kaasa kindlasti lugude sisu looma oma töötajaid. Hea on ka see, et Instagrami jaoks loodud sisu saab jagada ka Facebookis. Seeläbi saad mõlemad kanalid aktiivsed hoida ja näidata, et oled olemas.


Plaani koostamine

Selleks, et sisu loomine oleks lihtsam ja läbimõeldum on mõistlik planeerida tegevusi ja siin on abiks postituste plaan. Planeerida tuleks vähemalt 2 nädalat ette, sest nii on ka töötajatel hea teada, millistel päevadel on kelle kord sisu loomiseks. Plaani võib jooksvalt alati täiendada ja seda kindlasti siis, kui tuleb päevakajalisi teemasid, mida ei osanud ette näha. Lisaks hõlbustab plaan ka ajastatud postituste loomist, mis omakorda teeb lihtsamaks sotsiaalmeedias regulaarsete postituste jagamise.

Inspiratsioon

Alguses võib pidev kohalolu sotsiaalmeedias tunduda väga keerukas aga sisuloomise koormust jagades ning inspiratsiooni ammutades võib saada sellest ka päeva üks lõbusam tööülesanne.

Instagrami sirvides on kohe märgata, millised ettevõtted turundavad ennast sotsiaalmeedias hästi. Seda peegeldub nii jälgijate arv kui seinal leiduv postituste sisu. Me näeme seal peale toodete ja uhkete reklaamide ka inimlikku sisu.

Juba aastaid tagasi jäid mul silma Politsei- ja Päästeameti sotsiaalmeedia lehed. Siiani ei muutu nende jälgimine mulle tüütuks, sest loodav sisu on inimlik ja vahetu. Nende lugudes on päris inimesed ja nende tegemised. Me ei näe seal lehtedel üksnes tuimasid kampaaniaid ja rangeid hoiatusi, vaid nende lood räägivad reaalsest elust ja nende töötajate tänuväärsetest tegemistest.

Kui turundad sotsiaalmeedias tuleb meeles pidada, et meie ülesanne ei ole koguda meeldimisi vaid kasvatada fännibaasi. Lojaalsed fännid aitavad kasvatada usaldusväärsust.

Tore on vaadata kuidas ka mitmed toitlustuskohad on aru saanud, et restorani või kohviku mainel on oluline roll nende töötajatel ning neid pilti tuues on võimalik luua usaldussuhe ja emotsioon, mis toob rohkem külastajaid.

Selliselt saab toimida iga ettevõte, kes müüb kaupu ja teenuseid inimestele või mittetulundusühing kes kaasab inimesi kodanikualgatuse korras või pakub toredat ajaveetmist.

Näiteid
Turundusagentuur Häk on hea näide tööandjabrändingust, sest pildis on motiveeritud töötajad ja jagatakse ettevõtte väärtusi..

Kohviku Kohalik Instagramis jagatavad pildilood on täis toredaid emotsioone.


















Töötajate kaasamine ehk aeg on tegutseda


Kui uus turundusstrateegia paigas, on mõistlik töötajate kaasamiseks teha neile koolitus, et ka nemad mõistaks kui oluline on nende panus. Kindlasti ära unusta, et töötajad peavad mõistma ettevõtte väärtusi ja nendest reaalselt hoolima (loe lisaks  "Kuidas aitab lojaalne ja motiveeritud töötaja sul ettevõtet turundada?").


Sisuloomine ei tohi muutuda tüütuks kohustuseks ja seda saab vältida kui otsid meeskonnast just need inimesed, kes on valmis panustama visuaalse sisu loomisele. Nüüd ei jäägi muud üle kui anda valitutele ka vajalikud oskused, mis teeb piltide ja videote loomise teadlikumaks ja profesionaalsemaks ning kindlasti ka rahuldust pakkuvamaks.

Tutvu minu poolt pakutavate koolitustega. Nende hulgas leiab tuge nii inimene, kes tunneb vajadust telefoniga pildistamise oskuste arendamiseks, kui inimene kes soovib põhjalikumaid teadmisi ning oskusi sotsiaalmeedias pildisisu loomiseks.  

KOOLITUSED

Kui vajadus on suurema (6+ inimest) kollektiivi koolitamiseks, siis saate tellida grupikoolituse, mille sisu saab kokku panna vastavalt teie vajadustele. 

TUTVU NÄIDIS PAKETTIDEGA

Kommentaarid

Email again:

Eelmine

Airi Leon koolitused
Kuidas aitab lojaalne ja motiveeritud töötaja sul ettevõtet turundada?

Järgmine

Kuidas fotograafia oskused aitavad luua tööalaselt lisandväärtust?

Jaga seda artiklit