Kuidas turundada sotsiaalmeedias ehk kuidas käitub inimene ostuotsuse langetamisel?

Emotsionaalne turundus

Kui oled valinud enda ettevõtte brändikujunduseks Instagrami ja suhtluseks Facebooki, on väga oluline, et sa oled seal ka kohapeal nagu oled kohal ettevõtte esinduses. See ei ole tüütu lisakohustus vaid osa sinu ettevõtte teeninduskultuurist.

Sotsiaalmeedia sünd on loonud suurepärase võimaluse ettevõtjatel suhelda suurte inimhulkadega ja saada neile südamelähedaseks ning koguda seeläbi fänne, kes kasvatavad sinu brändi tuntust. Just usaldus ja meeldimine on see, mis viib inimese järgmise sammuni ehk ostu sooritamiseni.

Kuidas võita kliendi usaldust?

Usalduse loomiseks on parim viis jagada ettevõtte inimlikku poolt ehk kõike, mis paneb inimesi elama kaasa sinu tegemistele. Kuigi räägitakse äridest ja ettevõtetest, siis ei tohi unustada, et iga äri koosneb inimestest.

Raamatus „Turunduse lõpp“ ütleb autor Carlos Gil, et tootemargi nägu ei ole logo vaid inimesed. Nagu ka raamatu pealkiri ütleb, on ta seisukohal, et sotsiaalmeedia turunduse kasvuga on vähenenud kaubamärkide kasutamise tähtsus turunduses. Me ei tohi unustada, et sotsiaalmeedia on ju tegelikult sotsialiseerumis- ehk suhtluskanal ning seal ei olda kindlasti selleks, et vaadata klantse reklaampilte ja -videoid.  

Mis tähendab emotsionaalne turundus

Carlos Gili teooria, mille kohaselt on turundus sotsiaalmeedia populaarsuse kasvuga lõppenud, ei tähenda seda, et sotsiaalmeedias ei saaks ärid edukalt enda turundust läbi viia. Selle julge väljaütlemise konks seisneb hoopis selles, et turundus peab muutuma inimlikuks ning ettevõtte töötajad ja kõneisikud on need, kes mõjutavad tarbijaid ostule. Kuidas see toimib?

Siinkohal tuleb appi teine tark mees Simon Sinek, kes vallutas maailma MIKS teooriaga. Teooria kohaselt inimesed ei ole oma loomuselt ratsionaalsed olevused ja sellest tingituna mõjutab enamus meie otsuseid sisetunne ehk emotsioon. Ükskõik kui palju fakte ja põhjendusi me leiame ettevõtte kodulehelt, ei vii see inimest ostuni. Teooria kohaselt langetab lõpliku ostuotsuse inimese emotsioon, sisetunne mitte ratsionaalne pool.

Mõtle korra enda tavapärasele ostukäitumisele - mis on see mis sind ajendab pangakaarti haarama? Mina pean tunnistama, et minu enamus otsuseid lähtub paraku tõesti mitte väga ratsionaalsetest kaalutlustest, kuigi ka ratsionaalne osa mängib otsuste juures olulist rolli.

Kas sinu ettevõtte turunduses on piisavalt emotsionaalse turunduse elemente?

Kui siseneme sinu ettevõtte kodulehele, kas me näen seal inimesi, kes on ettevõtte taga? Kas naeratavad ametiportreed on piisavad, et tekitada usaldust ja soovi ostu sooritamiseks?

Usun, et kui ettevõttel on olemas sotsiaalmeediakanal viskavad paljud potentsiaalsed kliendid ka sinna pilgu peale, et nähe vähem ametlikku sisu ning leida inimlikku suhtlust, mis aitab kaasa lõpliku otsuse langetamisel.

Laiast maailmast on ka ettevõtlu

smaailma jõudnud trend, kus sotsiaalmeedia kajastab ettevõtete igapäevase elu tegemisi ja telgitaguseid. Just nii saab tuua inimesteni sotsiaalmeedia vahendusel ettevõtte põhiväärtuste ehk emotsionaalse külje. Inimesed on väsinud digimaailma anonüümsusest ja sotsiaalmeedia on siinkohal hea abiline, mis aitab avada ettevõtete uksed ja lasta inimesed endile lähemale.


Kui oled otsustanud ise Instagaramis turundust teha ning ka vajaliku pildimaterjali iseseivalt luua, siis soovitan uurida minu turundus- ja brändifotograafia koolitust, kus saab kaasa hulgaliselt inspiratsiooni ning vajalike teadmisi.

TUTVU KOOLITUSTEGA SIIN 


Kommentaarid

Email again:

Eelmine

Fotograafia koolitused
Uuri, millised on õpilaste emotsioonid peale koolitust!

Järgmine

Airi Leon koolitused
Kuidas aitab lojaalne ja motiveeritud töötaja sul ettevõtet turundada?

Jaga seda artiklit