Selleks, et mõista, mida tähendab fotograafia õppele individuaalne lähenemine, on hea natukene teada tausta. Õppimise perioodile eelneb alati tasuta konsultatsioon õpilasega, et selgitada välja õpilase õppimise vajadused, huvid ning varasem kogemus. Selline vestlus aitab mul õpetajana koostada igale õpilasele just tema huvidest, soovidest ja vajadustes lähtuv õppekava. Selline lähenemine aitab luua koolituse, mis on justkui rätsepa tehtud ülikond ja sobib just selle tellijale. Nii nagu igal ülikonnal on ühiseid detaile ja osasid, leidub ka siin kõigil õppijatel ühisosa. Kuid olenemata ühisosast, ei saa ükski koolitus olema sarnane teisega. Loomulikult toob see mind õpetajana välja mugavustsoonist ja nõuab ka minult endalt pidevat õppimist ning arenemist. Just see on see, mis teeb sellise õpetamise viisi minu jaoks põnevaks ja väljakutsed on alati mulle meeldinud. Mis aga kõige olulisem, selline õppemeetod sobib just neile, kes soovivad omas tempos teadmisi omandada.
Lisapõnevust loob seegi, et fotokaamerate tootjaid on mitmeid ning fotokaamera liike erinevaid, on garanteeritud pidev õppimine ja värskete teadmiste omandamine. Olen 10. aasta jooksul igati kätte õppinud Nikoni peegelkaamera funktsioonid ja nupud. Tänu aga õpilaste poolt erinevate kaameramarkide kasutamisele tean täna rääkida nii mõndagi hübriidkaamera plussidest ja miinustest ning anda nõu erinevate kaamerate menüüdest info otsimisel.
Millele õpetamisel keskendun?
Minu õppemeetod tagab manuaalse pildistamise oskused, sest just need teadmised on suureks abiks kui kasutada hilisemalt näiteks poolautomaat seadeid, mis aitavad kiiretes olukordades langetada õigeid otsuseid. Ma ei õpeta keerukaid ava, säri, ISO numbri kombinatsioone, vaid aitan õpilasel mõista süsteemi, kus ja miks on need parameetrid üldse tekkinud ning milleks need vajalikud on. Selline lähenemine aitab edaspidi hakkama saada talupojamõistusega ning lähenedes loogikate najal, saab alati paika vajalikud parameetrid, mis tagavad kvaliteetse tulemuse.
Minu kodulehel leiab küll näidis õppekavad, aga need ongi näidised, mis aitavad teemablokkidest kokku panna igale ühele sobiva sisu ja mahu. Eelneva vestluse käigus saame veelgi täpsemaks minna ning lisada õppekavasse just need teemad ja žanrid, mis huvi pakuvad ja õpilasi kõnetavad.
Kellele koolitus on mõeldud?
Põnevaim osa on see, et minu juurde on sattunud õpilasi, kes alustavad fotograafiaga nullist, kui ka neid, kes esmapilgul tunduvad sellised, et minu abi nad ei vajagi. Sügisel olingi väga üllatunud, kui minu poole pöördus inimene, kelle Instagrami konto on täis pilte, mis esmapilgul kuskilt otsast nurisemist ei kannata ning kelle nime leiab Loodusfoto võitjate nimekirjast. Peale vestlust suutis ta siiski mind veenda, et ta tunneb vajadust abi järgi ning nii me leppisimegi kokku kohtumise, et täpsemalt murekohad üle vaadata. Vestlus on oluline nii minu kui õpilase jaoks, sest nii suudan ma pakkuda oma teadmiste põhjal vajalikku abi. Vestluses selgus, et tublid pildi tulemused on saavutatud paljuski katse-eksitus meetodil ning tänaseks oli ta sellest väsinud ning ta leidis, et oleks aeg teadlikumalt pildistamise protsessile läheneda. Seitsme kohtumise sisse jagus õppimist rohujuure tasandist kuni stuudiofotoni välja ning iga kohtumine kujunes vastavalt selle, mis vajas juurde õppimist ja parandamist ning selline lähenemine aitas õpilasel suurte sammudega edasi liikuda.
Miks kasvatada endale konkurente?
Kui teised fotograafid viskavad mu üle nalja, et pole kuigi tark tegu endale konkurente koolitada, siis ei taha ma nendega sugugi nõustuda. Iga „konkurendi“ koolitamisel ma õpin ka ise, mis teeb ju minust veelgi parema fotograafi. Minu õpilased leiavad endale aga just selle teema, mis neid kõnetab ning mina annan neile teadmised ja meetodid, kuidas nemad endale leiavad fotograafina koha selles põnevas maailmas.
Kuna oman ka ettevõtlusõpetaja kogemust ja olen ise teinud värskelt läbi alustava ettevõtja teekonna, jagan hea meelega ka neid teadmisi, kuidas fotograafina ei pea muretsema konkurentsi pärast, sest klientide leidmine on iga ettevõtja enda teha.
Minu õpilased ja seda ütlen ma uhkusega, on minu südames ka peale koolituse lõppemist, sest vaikselt hoian nende tegemistel silma peal ja tunnen suurt rõõmu kui märkan pilte, millele silma pilgutamata võiks anda hinde 5. Need õpilased, kes tunnevad peale koolituse lõppu siiski vajadust nõu või toe järgi, ka neid ma ei unusta ning olen nende jaoks olemas. Leian, et üks hetk on ka neil see vajalik kindlus olemas ning see annab ruumi järgmistele abivajajatele.
Kui oled unistanud fotograafi oskustest või nende oskuste parandamisest, võta minuga julgelt ühendust, saame kokku, arutame läbi ning kaardistame sinu huvid ja vajadused. Individuaalset õpet saab ka planeerida pikema perioodi peale, mis annab võimaluse saada vajalikud teadmised nii, et tasumine oleks sobivalt hajutatud. Näiteks võime kohtuda ka kord kuus ning sinna vahele saan anda sulle sobivad ülesanded, mis aitavad iseseisvalt edasi õppida ja areneda.
Kommentaarid